måndag, juli 31, 2006

Lat måndag

Gårdagen ägnades faktiskt helt åt trädgården. Vad lång tid det kan ta att plantera lite buskar och ett träd. Men fint blev det. Nu längtar jag tills det kommer vinbär på mina buskar så jag kan göra saft och gelé och äpplen på mitt träd så jag kan göra äppelmos till grötfrukostarna. Men några år dröjer det nog minst.

Idag har jag städat vår sunktoalett, hur mycket man än städar så blir den inte fräsch. Verkligen dags att ta tag i planerandet av hur den ska göras om. Vi har liksom fastnat lite på ett stort fönster som är ivägen för att det ska kunna bli en duschhörna där inne. Vi får nog ta hit någon hantverkare som kan ha någon idé om det hela.

Köks renoveringen har dock så smått börjat planeras med hjälp av IKEAs planeringsverktyg.

1 Comments:

Blogger Emma said...

Kul att ni planterat, du får lägga upp bilder? Lite bär borde ni väl få nästa år, de finns nysatta buskar på torpet som har bär även om det mest räcker till provsmakning förstås. Själv ska jag plocka vinbär och frysa in - så kanske jag kan bjuda er på vinbärspaj på julafton. :)

15:48

 

Skicka en kommentar

<< Home