tisdag, september 05, 2006

Vanlig trött tisdag

Är man alltid så här trött efter jobbet? Jag inbillade mig att det bara var första veckan jag började jobba efter sommaren som jag skulle vara trött. Men det är visst så hela tiden. Hade jag så snabbt förträngt att det är jobbigt att jobba? Men kul också såklart!

Så här i valtider pratas det mycket politik överallt. Och jag kan inte rå för det men när någon berättar vad de ska rösta på eller vad de tycker i vissa frågor så ändrar jag uppfattning om dem. Självklart får alla rösta på vad de vill och det viktigaste är att man röstar. Men är det så få som bryr sig om det stora perspektivet och så många som bryr sig om att de får 100 kronor mer i månaden med en viss politik. Jag vill rösta på något som gör att alla människor får det bra och att hela världen kan bli bättre. Kalla mig naiv om ni vill!