torsdag, april 19, 2007

Trött på att jobba

Det ska sägas upp en massa lärare här i kommunen och eftersom jag bara jobbat två år i denna kommun så verkar det inte som att jag får vara kvar till hösten. Okej, det kan jag förstår. Men då känns det inte motiverande att gå till jobbet. Och ännu mindre motiverande känns det att planera en massa saker på jobbet och sitta i en massa möten som rör hösten. Jag kommer ju inte vara här då! Om de redan vet vem som ska ha mitt jobb i höst är det ju mer lämpligt att den personen är med på överlämningar och annat. Jag pratade med min chef om det och han höll med mig men skulle kolla upp ett par saker.

Till saken hör att den verksamheten jag jobbar i ska in i en helt ny organisation som jag och en kollega har planerat för under två år. Nu ska jag alltså fortsätta planera för saker som jag inte får vara med på sedan. Känns ganska ruttet. Jag vill bara vara hemma och ligga i sängen och läsa en bok eller så.