fredag, november 10, 2006

Jobb och helg

Igår kom rektorn och sa "Linda, jag vill prata med dig!" Då blir man lätt nervös och tänker att det är något negativt han vill. Men han ville erbjuda mig att jobba på samma ställe även nästa termin, dock inte en tillsvidareanställning. Han sa att om jag var missnöjd med att vikariera hela tiden så kunde jag prata med facket om det. Så det har jag gjort så får vi se vad som händer.

Jag har iallafall jobb till juni som det är nu och det är ju skönt att få veta redan nu. Annars brukar man ju få ett nytt anställningsbevis två dagar innan terminsslut och det är ju en ganska osäker tillvaro. Tyvärr säger de upp 16 lärare i kommunen så är man fast anställd skulle man antagligen bli varslad. Kan man aldrig bara få lugn och ro på jobbet?

Övrig tid spelar vi mycket sällskapsspel och ägnar oss åt våra resplaner. Hotell i Vegas och vid Grand Canyon är bokade. Nästa projekt blir att boka en hyrbil tror jag. Kanske dags att börja köpa julklappar snart också. ÅH, jag vill vara miljonär! Hur ska man ha råd med allt man vill göra i sitt liv?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jaha, så har man hittat hit till din blogg också. Det var ju trevligt. Men jag tycker nog du ska satsa på att uppdatera oftare och lägga ut fler roliga bilder. Och ja, jag hoppas ju verkligen du blir miljonär och börjar köpa julklappar snart!! hej hopp! ninafina

15:27

 

Skicka en kommentar

<< Home